خداداد عزیزی مهمان ویژه آخرین شب «شیدایی» می‌شود

تبلیغات
تبلیغات

منوهای سایت

عضویت سریع
نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
ورود کاربران
نام کاربری
رمز عبور

تبادل لینک هوشمند






چت باکس


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

امکانات وب

خبرنامه وب سایت:





آخرین نظرات کاربران

خداداد عزیزی مهمان ویژه آخرین شب «شیدایی» می‌شود

در آخرین قسمت ویژه برنامه دهه کرامت «شیدایی»، پای گفتگو با خداداد عزیزی فوتبالیست محبوب کشورمان خواهیم نشست.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی پرتال خبر؛ ویژه برنامه «شیدایی» در شب میلاد امام رضا(ع) حال و هوای متفاوتی خواهد داشت. به این ترتیب که برنامه از استودیو شبکه دو به روی آنتن می‌رود اما آیتم «ساعت صفر عاشقی» به طور زنده از مشهد مقدس پخش خواهد شد. در این برنامه گفتگویی خواهیم داشت با خداداد عزیزی، ملی‌پوش سابق تیم فوتبال کشورمان که بسیاری از فوتبالیست‌های حال حاضر کشورمان، او را الگوی ورزشی خود می‌دانند.

محمد نبهان که این روزها سری دوم برنامه تلویزیونی «شیدایی» را با تهیه‌کنندگی او در شبکه دو سیما شاهد هستیم، اظهار کرد: پیش از شروع ماه مبارک رمضان، تصمیم گرفتیم «شیدایی» را با فرم و اجرایی متفاوت به روی آنتن شبکه دو سیما ببریم. آن هم در ساعات پایانی شب و همچنین روزهایی که برنامه‌های پرطرفدار و با سابقه‌ای از دیگر شبکه‌ها پخش می‌شد.

وی افزود: استقبال مخاطبان از «شیدایی» روز به روز بیشتر شد. تعداد پیام‌هایی که به روابط عمومی سیما و شبکه دو می‌رسید افزایش یافت و شرکت مخاطبان در قرعه‌کشی روزانه و همچنین بخش تصاویر سفره‌های افطاری هم بیشتر شد. در نهایت تجربه‌ای موفق از نخستین سال «شیدایی» رقم خورد.

این تهیه‌کننده تلویزیونی اظهار داشت: نتیجه قابل قبول از اولین تجربه این برنامه، مدیران شبکه دو را به ساخت ویژه برنامه دهه کرامت «شیدایی» ترغیب کرد. از لحاظ فرم و محتوا، شباهت‌های زیادی بین سری اول و دوم وجود دارد و همان خط سیر یعنی توجه به سبک زندگی اسلامی در این سری از برنامه هم وجود دارد. تفاوت اینجاست که این بار بر خلاف سری نخست که با حضور زوج‌های جوان در هر دو بخش مهمانان و گزارش‌های مردمی همراه بود، به نقش خواهری و برادری در خانواده اسلامی پرداختیم. 

وی ادامه داد: استقبال مخاطبان از این برنامه در دهه کرامت به حدی بود که از همان روز نخست، تعداد زیادی عکس یادگاری از مکان‌های زیارتی، به بخش کمپین خانواده ایرانی ارسال شد. ضمن اینکه ورزشکاران زیادی هم برای اهدای مدال‌هایشان به حرم‌های مطهر ائمه اطهار(ع) و امامزادگان در آیتم «ساعت صفر عاشقی» ابراز تمایل و آمادگی کردند.

نبهان خاطرنشان کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های سری دوم «شیدایی»، توجه به موسیقی فولکلور اقوام مختلف ایرانی است. چه اینکه طی ۱۱ شب اجرای برنامه، شاهد اجرای موسیقی نواحی مختلف ایران از شرق تا غرب و از شمال تا جنوب کشور بودیم که این مسئله هم در جذب مخاطبانی از سراسر کشور تاثیرگذار بود.

تهیه‌کننده «شیدایی» بیان کرد: حضور هنرمندان سینما و تلویزیون و ورزشکاران ملی‌پوش در بخش‌های مختلف این برنامه، بر جذابیت و مخاطب‌پسندی آن افزوده است. انجام گفتگوهای متفاوت و صمیمانه با بازیگرانی که شاید تاکنون تنها جنبه‌های ظاهری و فعالیت‌های حرفه‌ای‌شان دیده شده و پرداختن به روابط میان خواهران و برادران هنرمند و ورزشکار، در باطن دارای جذابیت‌هایی است.

 


می پسندم نمی پسندم
نویسنده : |

برچسب ها : ,
تاریخ : شنبه 23 مرداد 1395 ساعت : 12:17
بازدید : 1402

استشمام هوای سالم در اصفهان

هوای شهر اصفهان در وضعیت سالم قرار دارد.

به گزارش گروه استان های پرتال خبر از اصفهان ،رئیس امور آزمایشگاه های اداره کل حفاظت محیط زیست استان
شاخص کیفیت هوای شهر اصفهان را 
۷۱ اعلام کرد و گفت: امروز در مقایسه با دیروز ۵ درجه افزایش آلاینده
ها را در این شهر شاهد هستیم اما بازهم هوای شهر اصفهان در وضعیت سالم قرار دارد.

بابک صادقیان افزود: در بررسی پایگاه سنجش کیفیت هوا در
نقاط مختلف استان اصفهان، شاخص آلودگی هوا در خیابان رودکی ۶۳، چهارباغ خواجو ۷۱،
میدان امام حسین ۷۶، میدان احمدآباد ۷۴، بزرگراه خرازی ۷۶، و خیابان پروین ۶۸ است.

براساس شاخص کیفیت هوا، ۰ تا ۵۰ نشانه هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ سالم،
۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰
بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.  

 


می پسندم نمی پسندم
نویسنده : |

برچسب ها : ,
تاریخ : شنبه 23 مرداد 1395 ساعت : 12:17
بازدید : 1451

طرز تهیه تست قارچ و سیر

مواد لازم برای تست قارچ و سیر

کره مارگارین :۶ قاشق سوپ خوری

سیر :۲ حبه  

 

 

نان فرانسوی بزرگ :یک عدد

 

جعفری تازه :چند ساقه

 

 

تست قارچ

طرز تهیه تست قارچ و سیر

حبه سیرها را از پوست جدا و رنده یا له کنید، سپس قارچ ها را به صورت درشت برش بزنید.

نان فرانسوی را نیز با چاقوی تیز به صورت اریب حلقه حلقه کنید.

جعفری ها را خرد کنید.

تابه ای آماده کنید و مارگارین را داخل آن بریزید؛ روی شعله اجاق گاز قرار دهید تا ذوب شود.

سیر رنده شده را به روغن اضافه کنید و به مدت ۳۰ ثانیه تفت دهید.

سیر داغ را به قارچ ها اضافه کنید و ۵ دقیقه حرارت دهید. در طول پخت ، هم زدن یادتان نرود.

برش های نان فانتزی را داخل تابه دیگری یا روی سینی میله ای فر قرار دهید و به مدت ۲ تا ۳دقیقه تست کنید.

جعفری خردشده را به مخلوط قارچ و سیر اضافه و با نمک و فلفل مزه دار کنید.

هر کدام از برش های نان را در سینی یا دیس بچینید و مخلوط قارچ و سیر را روی نان ها بریزید و سرو کنید.

 

تست قارچ و سیر

نکات تکمیلی در مورد تست قارچ و سیر

تست قارچ و سیر جزو پیش غذا – اردور میباشد 
زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا ۱۰ دقیقه 
و زمان پخت و انتظار آن در حدود ۱۰ دقیقه میباشد .
تست قارچ و سیر را می توانید در وعده میان وعده – پیش غذا – سرو کنید . 
توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای ۴ نفر مناسب میباشد .

تست قارچ و سیر ، طرز تهیه تست قارچ و سیر

 


می پسندم نمی پسندم
نویسنده : |

برچسب ها : ,
تاریخ : شنبه 23 مرداد 1395 ساعت : 12:16
بازدید : 1623

زنان در دامان طبیعت

در ساختار های تاریخی اجتماع،  ایران بیشترین زمان را در سازمان قبیله ای دارا بود،  تاریخ ایل های کوچنده ایران،  که روزی بیشترین جمعیت ایران را تشکیل می دادنددر حال حاضر به تعداد بسیار کم رسیده است.استان اردبیل یکی از استان هاییست که  از ایل ها و عشایر متعددی برخوردار است که مهم ترین و منسجم ترین آن ها ایل های شاهسون و ارسباران هستندکه درمناطق گوناگون استان پراکنده شده اندایل شاهسون از مهم ترین و معروف ترین ایل های استان های اردبیل و آذربایجان شرقی به شمار می رود که دارای پیشینه تاریخی زیادی بوده و از ویژگی های خاص

اجتماعی– فرهنگی برخوردار استاعضای این ایل دامدار هستند و از مراتع

سرسبز کوه های خطه اردبیل استفاده می کنندعشایرشاهسون نیز در نواحی کوهستانی به سر می برند و قلمروی عمده آن ها  دشت مغان است اما در فصل های تابستان و بهار این عشایر به دامنه سبلان کوچ میکنند اینک  به دامنه سبلان سفر میکنیم و با وارد شدن به این عشایر بیشترین چیزی که نقش مهمی در اقتصاد خانواده ایفا میکنند زنان عشایرند.

 زنانی پر تلاش،ساده و بی ریا و با تجربه هستند که از دیرباز تا به امروز همواره همراه و پشتیبان مردان خود در تمام سختی ها و مشکلات زندگی بوده اندانها به هنگام کوچ چنان شیفته کارند و کوه را مانند فرزند خود نوازش می کنند، که فراموششان می شود غروب سرخ خورشید تماشاترین لحظه شهرنشینان شده است.کوچ برای آنها  تحرک است، چرخه ای که می چرد تا نان به عمل خویش خورند، کوه با همه عظمتش با کوچکترین بارش رانش می کند و به حرکت می افتد، در برابر اینهاسر فرو می آورد، باید حرکت کرد، چرا که ایستادن و ماندن این جا مرداب می زاید، حتی اگر آب رونده باشد درست مثل رودی که از کنار پای تو می گذرد و نم پس نمی دهد.زنان عشایر استراحت ندارند .آنها بعد از استراحتی در شب به وقت سبیده دم چادر را به کمر میبندد یایلوق یا همان روسری  به سر میبندندو شروع به خمیر درست کردن میکنند  

این زنان زحمتکش علاوه بر کارهای روزانه با درست کردن انواع محصولات لبنی از شیر گوسفند خود مانند ماست،دوغ،کره،روغن،کشک و با فروش آنان در بدست آوردن معاش روزانه به همسر خود کمک میکنند و در اقتصاد خانه و جامعۀ خود نقش بسزایی دارندآنان لحظه ای از تلاش دست نمی کشند و زمان فراغت خود را با پشم گوسفند جاجیم ، نمد ،خورجین و پشتی می بافند واز این طریق هم بر اقتصاد خانه کمک می کنندزندگی در کوهستان از یک سو و به سر بردن در دشتهای آزاد و پهناور از سوی دیگر عشایر را مردمانی دلیر و سلحشور به بار آورده و روحیه سخاوت و جوانمردی به آنان بخشیده است.

عشایر  بر محور دامداری و کشاورزی در سال دوبار به صورت کوچ برون استانی و منطقه ای و کوچ درون استانی محل زندگی خود را تغییر می دهند و عشایر در ابتدای بهار از مناطق گرمسیری یا قشلاقی به طرف مناطق سردسیری و ییلاقی به کوچ می روند.


 

 


می پسندم نمی پسندم
نویسنده : |

برچسب ها : ,
تاریخ : شنبه 23 مرداد 1395 ساعت : 12:15
بازدید : 1442